The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom 12 Mayıs’ta çıkıyor ve piyasaya sürülmesinden ilkin Nintendo, 10 dakikalık derinlemesine oynanışı deklare etti. Yapımcı Eiji Aonuma, bizi Hyrule’nin geniş topraklarında ve yüzen Sema Adalarında gezdirirken, Bağlantı’in zamanı geri sarma, nesneleri birleştirmek için tabanca yapma kabiliyeti ve daha fazlası şeklinde yeni kabiliyetlerine dair ipuçları sunuyor. Ek olarak, merakla beklenen devam oyunu üstündeki geliştirmenin artık tamamlandığını doğruladı – oyunun başlangıçta 2022’de piyasaya sürülmesi planlanıyordu sadece bu yıla ertelendi. Videoda ek olarak 28 Nisan’da piyasaya sürülecek olan The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom temalı Nintendo Switch OLED modeli de ortaya çıktı. gökten düşen devasa bir kayayı fark etmeden ilkin. Ondan sonra kaya üstünde yeni “Geri Çağırma” kabiliyetini kullandığını, esasen hareketini geri sardığını ve onu Sky Islands’a gitmek için süslü bir asansör şeklinde kullandığını görmüş oldu. Aonuma iyi bir konuma vardığında, Bağlantı’in yamaç paraşütünü açtı ve birçok yüzen adadan birinin üstüne çıktı. Aonuma bir İngilizce tercüman vesilesiyle “Sky Islands’a ulaşmanın pek oldukca yolu var, bundan dolayı pek oldukca değişik yöntemi deneyeceğinizi umuyoruz” dedi. Tabanca dayanıklılığı faktörü, tahta dallar şeklinde silahların bir tek birkaç vuruşta parçalanmasıyla devam filmimizde de geri dönüyor. Buna karşı koymak için, Bağlantı’in yeni “Fuse” kabiliyetini gösterdi ve bir ağaç dalı ile bir kayayı birleştirerek darbelere ve bozulmaya karşı anlaşılır bir halde daha dayanıklı olan derme çatma bir çekiç oluşturmasına izin verdi. Elbet, uzatılmış dirgen şeklinde öteki kombinasyonlar da mümkün, biz onları dürtmeye devam ederken düşmanları uzak tutmamıza destek oluyor. Okları envanterinizdeki malzemelerle de birleştirebilirsiniz — bir buz elementi öğesini bir oka dönüştürmek, uzaktaki düşmanları vurup dondurmanıza destek sunar. Benzer şekilde, nişan alma becerileriniz ne kadar fena olursa olsun, bir hedefi otomatikman vuran bir güdümlü ok oluşturmak için bir canavar ‘Keese Eyeball’ kaynaştırılabilir. Kalkanlar bununla beraber egzotik mantarlarla birleştirilebilir, bu mantarlar isabet aldıklarında düşmanları kör eden devasa bir duman çıkarır. Peşinden, Bağlantı’in telekinetik olarak da olsa temelde zanaatkarlık şeklinde işlev gören yeni ‘Ultrahand’ kabiliyetini görmeliyiz. Bununla oyuncular, bir yönde ilerlemelerine destek olmak için fanlar takarak sallar, otomobiller ve planörler yapabilirler. “Son olarak fragmanda, Bağlantı’in büyük bir otomobil ve uçan bir makineye binmiş olduğu sahneleri gösterdik. Bu araçlar aslen en başından beri oyunda değiller. Aonuma videoda, “Bunun yerine, onları kendi başınıza özgürce oluşturabileceksiniz” dedi. Ve son olarak, tavan olduğu sürece Bağlantı’i üstündeki bir zemine ışınlayan ‘Yükselme’ kabiliyetini görmeliyiz. Mesela, bir dağın zirvesine ulaşmayı planlıyorsanız, eski yöntemlerle tırmanmak yerine, oyuncular alttaki bir mağaraya girip bariyeri aşma ve yukarı ışınlanma kabiliyetini etkinleştirebilir. Elbet, beni oynarken izleyen bazılarınız ‘Bekle, eğer bunu yapabilirsen, bir ihtimal bunu da yapabilirsin’ diye düşündü,” dedi Aonuma. “Bu oyunda, neyin mümkün bulunduğunu düşünerek bile pek oldukca şey yapabilirsiniz. Bugün gösteremediğimiz birçok yeni oynanış, gizem ve karşı karşıya gelme var fakat hepsi bu alışılmadık Hyrule’da tıka basa dolu.” Video ek olarak, 12 Mayıs’ta piyasaya sürülmesi planlanan bir Zelda: Tears of the Kingdom temalı siyah-altın renkli Pro Controller’ı ve bir taşıma çantasını ortaya çıkardı. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, 12 Mayıs’ta Nintendo Switch’e hususi olarak çıkıyor. Ortaklık bağlantıları otomatikman oluşturulabilir – ayrıntılar için etik beyanımıza bakın.
Teknoloji Haberleri