Tencent, TikTok’un Hakimiyetine Meydan Okumak İçin İçerik Oluşturucuları WeChat’e Getiriyor

Geçen yıl sıcak bir yaz gününde, 90’ların adam grubu Backstreet Boys, Pensilvanya’da bir sahneye çıktı ve 44 milyon seyirci Çin’in WeChat Kanallarının ev sahipliği yapmış olduğu çevrimiçi konseri binlerce kilometre öteden izlerken büyük şarkılar söylemiş oldu. WeChat sahibi Tencent tarafınca, teknoloji devinin kurucusu Pony Ma tarafınca “firmanın umudu” olarak tanımlanan, uygulamanın kısa video platformunu tanıtmak için düzenlemiş olduğu birçok etkinlikten biri.Tencent Holdings Ltd, Tayvanlı Jay Chou ve İrlandalı çocuk benzer biçimde öteki eğlence şirketlerini de dinledi canlı gösterilen konserler için Westlife grubu Westlife ve bir kaynağa bakılırsa, kısa video işinde TikTok ve Douyin’in sahibi ByteDance ve Kuaishou’nun hakimiyetine meydan okumaya çalışırken içerik oluşturuculardan oluşan bir topluluk oluşturmak için bir ekip kurdu. Araştırma şirketi Analysys’in kıdemli analisti Liao Xuhua, “Tencent, Kanalları bir sonraki WeChat Hisse’e çevirebileceğini umuyor. Bunda bir şansı var. Fakat bununla birlikte zor olacak,” dedi. WeChat Hisse ikinci en büyük oyuncu oldu i n Jack Ma tarafınca kurulan Ant Group’un sahibi olduğu Alipay’in peşinden 2013’te lansmanından sonraki bir yıl içinde Çin’in mobil ödeme pazarı. Tencent’e aşina olan iki kaynak, Kanalların öneminin şirket içinde onlarca kere iletildiğini söylemiş oldu. İki senelik platform oyunlar ve ödeme hizmetleri benzer biçimde öteki ürünlerin gelirinin daha sıkı oyun düzenlemeleri ve katı COVID-19 kısıtlamaları sebebiyle düşmüş olduğu 2022’de Tencent için parlak bir nokta oldu.Kanallardaki toplam görüntüleme sayısı üçten fazla arttı Tencent, bu hafta platform için son olarak gelişme rakamlarını açıklarken geçen yıl kat kat daha çok bulunduğunu söylemiş oldu. Günlük etken içerik oluşturucular ve video yüklemeleri iki kattan fazla arttı. süre, Kanallarda yüzde 800’den fazla sıçradı, dedi şirket.Mutlak sayıları açıklamadı.Bir LatePost raporu, Kanalların canlı gösterilen satış sahalarından günlük işlemlerinin ulaştığını söylüyor 100 milyon CNY’den (15 milyon $ yada kabaca Rs. 122 crore) ilk kez Eylül 2022’de, senelik ortalama 36 milyar CNY (kabaca 43.000 crore) anlamına geliyor. Sadece Douyin aslına bakarsan GMV’sini 1 trilyon yuan’ın (155 milyar $ yada kabaca Rs. 12 lakh) üstüne çıkarmayı hedefliyordu. 2021’de crore), 2020 seviyelerinden altı kat bir sıçrama, o sırada kaynaklar söylemiş oldu. ByteDance, resmi GMV numaralarını kamuya açıklamıyor. Ürünleri entegre etme Tencent, Tencent Meetings’ten WeChat Mini Programına kadar pek fazlaca ürününü, tıpkı ABD’li müzik grubu Backstreet Boys benzer biçimde içerik oluşturucuların canlı içerik yayınlamasına destek olmak için Kanallarla entegre ediyor. Tencent Meetings, Zoom benzeri bir uygulamadır. telekonferans hizmeti, mini programlar ise Apple’ın iOS ve Google’ın Android işletim sistemlerindeki uygulamalar gibidir, sadece daha azca veri yoğundur ve WeChat içinde çalışır. Bir entegrasyon, mesela bir podcast sunucusunun Toplantılar üstünde bir röportaj yürütmesine ve bunu Kanallarda canlı yayınlamasına olanak tanır. Toplantı sahibi söyleşi esnasında bir ürün önerirse, ekranda seyircileri WeChat Hisse kullanarak ürünü satın alabilecekleri bir Mini Programa yönlendiren bir bağlantı açılabilir. Tencent, Kanallarda para kazanma eşiğini de düşürerek, kullananların reklamlar yöntemiyle para kazanmaya adım atmak için daha ilkin 1000’e kıyasla 10 kadar azca takipçi. TikTok, içerik oluşturucuların para kazanmaya adım atmak için 10.000’den fazla takipçiye haiz olmasını gerektiriyor. Nativex reklam ajansında ABD ve EMEA’da, günde birkaç reklam gösteren WeChat’e karşı.”Esasen gezinirken bir reklamla karşılaştığınızda, bunun hakkında iki kez düşünmezsiniz. Dolayısıyla naturel olarak kısa reklam içeren fazlaca daha çok reklamla karşı karşıya gelirsiniz. Kasım ayında Tencent Başkanı Martin Lau, Channels’ın reklam gelirinin 2022’nin dördüncü çeyreğinde 1 milyar yuan’a erişme yolunda bulunduğunu söylemiş oldu. reklam gelirlerinin beraber 30 milyar doları aşacağını (kabaca Rs. 2,4 lakh crore) 2022 için.Channels ek olarak bu aydan itibaren e-ticaret tüccarlarından yüzde 1 ila yüzde 5 içinde komisyon tutarı almaya başladı.Douyin, 2020’den beri yüzde 1 ila yüzde 10 içinde ücret alıyor. ByteDance’i yakalayın, ötekiler onun TikTok’un Çince versiyonu olan Douyin kadar büyük olmasının zor olacağına inanıyor. Analysys’ten Liao, bunu desteklemek için tüm bir e-ticaret sistemi oluşturmak … Oraya ulaşamayacaklarını söylemeyeceğim fakat fazlaca zor,” dedi. Sadece Blue Lotus Capital Advisors araştırma grubunun genel müdürü Shawn Yang , WeChat trafiğinin potansiyeli göz önüne alındığında Kanallarda yükseliş gösteriyor. Çin’in en popüler söyleşi uygulaması olan WeChat’in bir milyardan fazla etken kullanıcısı var.” Mesela, Douyin yada Kuaishou’da izleyicilerinizden sizi eklemelerini isteyemezsiniz. WeChat’te. Sadece Kanallarda, WeCh’te süratli bir halde birilerini ekleyebilirsiniz. at,” dedi Yang, “Bu, WeChat’te aslına bakarsan kendi hususi trafiğine haiz olanlar için fazlaca yararlı,” dedi.© Thomson Reuters 2023Satış ortağı bağlantıları otomatikman oluşturulabilir – ayrıntılar için etik beyanımıza bakın.

Teknoloji Haberleri