Starfield’ın diyalog miktarı The Elder Scrolls V: Skyrim’in dört katından fazla. Bethesda, yönetmeni Todd Howard ile hayranların yaklaşmakta olan uzay seti RPG – bilhassa de diyalog sistemi hakkında haiz olduğu bazı soruları ele alan bir röportaj yayınladı. Howard, Starfield’ın 250.000 satırlık diyalogu geçtiğini ve NPC’lerin tona bakılırsa ifade verdiğini deklare etti. Buna karşılık, eleştirmenlerce beğenilen Skyrim, 60.000 satır diyaloga haizdir. Howard ek olarak klasik Fallout ve The Elder Scrolls oyunlarında görülen yaygın bir konuşma aracı olan Persuasion’ın geri dönüşüne de işaret etti. Starfield’ın 2023’ün başlarında PC ve Xbox Series S/X’te piyasaya sürülmesi planlanıyor. Bethesda oyunları diyalog sistemleriyle kabul ediliyor, bu da seçenekler içinde seçim yapmanıza izin vererek, NPC’lerin karakterinize bakışını etkiliyor. Mesela Fallout 3, bir konuşma etkinliğinde başarı göstermiş olup olmadığınızı belirlemek için Karizma ve Talih özelliklerinizi kullanır. Karizma ne kadar yüksek olursa, durumlardan yumuşak bir halde konuşma şansınız o denli yüksek olur. Howard, Starfield ile benzer bir İkna hususi durumunun konuşmaların can alıcı noktası olacağını iddia ediyor. Oyuncular avantaj elde etmek ve NPC’leri bir tür iyilik için ikna etmek için puan harcamak zorunda kalacaklar. Starfield diyalog seçenekleri, bir listede gezdiğiniz Fallout 3’e benzer bir formatta düzenlenmiştir – yalnız bu sefer bir puan sistemi var. ona bağlı. Şu anda listelenmemiş olan röportaj, +1 seçeneğinin eylemsiz olduğu ve +5’in agresif bir yaklaşıma yöneldiği bir konuşma zorluğu içeriyor. Starfield ile Howard, karakterlerin yüz ifadelerini birinci kişi olarak değerlendirebileceğiniz ve uygun diyaloglar seçebileceğiniz klasik bir Bethesda yaklaşımına yöneldiğini belirtiyor. Howard videoda “Oyunun kapsamı, yaptığımız içerik miktarı, vazife ve benzeri şeyler açısından daha ilkin yaptığımızdan birazcık daha çok” dedi. Daha ilkin de belirtildiği benzer biçimde Starfield, Fallout 4’ün (111.000) iki katı ve Skyrim’in (60.000) 4 katı olmak suretiyle 250.000 satırlık diyalogu geçti. Howard ek olarak oyun süresince değiştirilebilecek Starfield karakter özellikleri sisteminden de özetlemek gerekirse bahsetti. Her özellik, görevleri tamamlayarak ortadan kaldırılabilecek negatif bir etkiye haizdir. Bu, Starfield oyuncularının yolculuklarını tekrardan başlatmak yerine avatarlarını geliştirmelerine ve denemelerine olanak tanır. “Her biri böyle bir durum – çözebilirsin, bu, oyunun geri kalanı için tüm özelliği ortadan kaldırıyor,” diye ekledi. Starfield, Bethesda’nın 25 yıl içindeki ilk yeni evrenini işaret ediyor ve oyuncuları fütüristik bir yolculuğa çıkarıyor. 2330 uzayı, gezegenlerini ve sakinlerini keşfedin. Oyuncu, bir uzay madencisi olarak mütevazi bir başlangıçtan itibaren, galakside ender eserler arayan son uzay kaşifleri grubu olan Constellation’a katılacak. garip yırtıcı yaşamda yaşar. No Man’s Sky ile bir anlamda ağır paralellikler çizerek uzay aracını geliştirmenize, kaynakları mayınlamanıza ve galaksinin uzak köşelerine gezi etmenize izin veriyor. Starfield’ın 2023’ün başlarında PC ve Xbox Series S/X’te piyasaya sürülmesi planlanıyor. Microsoft’un geçen yıl Bethesda’yı 7,5 milyar dolarlık (ortalama 61.791 crore rupi) bir anlaşmayla satın almasından bu yana PlayStation sürümü yok.
Teknoloji Haberleri