Yaklaşan Arkane atıcı Redfall’ın PS5 sürümünün Microsoft tarafınca rafa kaldırıldığı bildirildi. IGN France’a konuşan oyun direktörü Harvey Smith, Microsoft’un 2021’de Bethesda’yı satın almasının dikkate kıymet neticelerinden birinin, Redfall’ın geliştirme odağının tamamen PC, Xbox ve Xbox Game Pass’e kayması bulunduğunu deklare etti. Smith röportajda “Microsoft tarafınca satın alındık ve büyük C ile bir değişim oldu. Geldiler ve ‘PlayStation 5 yok’ dediler” dedi. Geliştirici Arkane Austin’in yaklaşmakta olan vampir nişancı oyunu üstündeki emekler, Bethesda’nın ana şirketi ZeniMax Media’nın 7,5 milyar $’a (ortalama 61.663 Rs) satın alınmasından bir yıl ilkin başladı. Redfall’un başlangıçta tüm platformlarda piyasaya sürülmesi planlanmış olsa da Smith, Microsoft’un iptal etme sonucuna aldırış etmiyor PS5 versiyonu. Game Pass’i desteklemeye destek olduğu ve geliştiricileri tüm platform hakkında endişelenmekten kurtardığı için bunun “hatta iyi bir karar” bulunduğunu belirtiyor. “…Game Pass’te oynayabilecek tonlarca insan var. 30 milyon Game Pass yardımıyla şimdiye kadarki en büyük oyunumuz olabilir. [members] ya da o sayı her her neyse,” diye ekledi. Haber, Microsoft’un düzenleyicileri Activision Blizzard’ın 69 milyar $’a (ortalama 5.67.745 Rs) satın alınmasını onaylamaya ikna etmeye yönelik devam eden girişimlerinin ortasında geliyor. CMA (Rekabet ve Piyasa Otoritesi) daha ilkin, anlaşmanın Xbox ve PlayStation arasındaki rekabeti eski tarafın lehine azaltarak Birleşik Krallık’taki oyunculara zarar verebileceği sonucuna vardı. Redfall, Microsoft ve Bethesda birleşmesinden oldukca sonrasında, Haziran 2021’de duyurulsa da, bir PlayStation versiyonu şimdiye kadar asla gün ışığına çıkmadı. Smith’in açıklaması, Call of Duty’nin hususi bir platforma dönüştürülmek yerine birden oldukca platformda kullanılabileceğini iddia etmeye devam etse bile, Microsoft’un devam eden Activision satın alımı lehine olan argümanlarını potansiyel olarak zayıflatabilir. Bununla beraber Microsoft, Xbox üreticisinin Activision’ı satın almasını tamamlamasına izin verilirse, Call of Duty ve öteki Activision oyunlarını Nvidia’nın oyun platformuna getirmek için 10 senelik bir antak kalma yapmış oldu. Şirket, düzenleyicileri rahatlatma umuduyla Nintendo ile de benzer bir antak kalma imzaladı. Microsoft daha ilkin, PC ve PlayStation’daki münhasırlık dönemlerinden oldukca sonrasında, Xbox konsollarında Deathloop ve Ghostwire: Tokyo için zamanlanmış lansmanlara bağlı kaldı. Değişik bir röportajda, Smith de doğruladı zamanlamaya karşın Redfall, Unreal Engine 4 üstüne inşa edildi – bilhassa Unreal Engine 4.26. Görünüşe nazaran Epic Games, Redfall’un gelişiminin yarısında Unreal Engine 5’i piyasaya sürdü ve bu, o aşamada geçişi son aşama zorlaştırdı. “Daha çok zamanımız olsaydı, muhtemelen UE5 ile giderdik, sadece 4.26’ya yükseltmek oldukca işti” dedi. Geliştirici Arkane Austin ek olarak, oldukca hoş karşılanmayan daima çevrimiçi olma gereksinimini oyundan solo mod için kaldırmayı düşünüyor ve Smith bunun “meşru bir eleştiri” bulunduğunu belirtiyor. Smith, fena geniş banda haiz oyuncuların var bulunduğunun bilincinde ve bu yüzden ilk tepkileri empatiyle karşılıyor. “Dinliyoruz. Ve gelecekte bunu ele almak için şimdiden çalışmaya başladık. Kayıtlı oyunlarınızı giz yazıya çevirmek ve bunu desteklemek için bir takım kullanıcı arayüzü emek vermesi yapmak şeklinde bazı şeyler yapmalıyız” dedi. “Ve bu yüzden araştırıyoruz – hiçbir şey için söz vermem gerekmiyor – fakat gelecekte bunu düzeltmek için etken olarak çalışıyoruz ve çalışıyoruz.” Redfall, adı geçen ada nahiyesinden güneş ışığını engellemiş olan vampirleri avladığınız bir açık dünya birleşke yağmacı-atıcı oyunudur. Smith, Redfall’da hiçbir mikro işlem yada oyun içi mağaza olmadığını ve oyuncu davranışını seyretmek ve “erişilebilirlik şeyleri” bulmak için daima çevrimiçi gerekliliğin var bulunduğunu deklare etti. ve ölmek, ortaya çıkan mukaddes bok. Ve böylece gidip merdiven kodunu değiştirebiliriz. Bunu yapmak için yola çıkmamızın kurnaz olmayan sebepleri var” dedi ve ekibin gelecek için planlanmış DLC’leri olduğundan güvenilir oldu. Redfall, PC, Xbox Series S/X ve Xbox Game Pass için 2 Mayıs’ta çıkıyor. otomatikman oluşturulabilir – ayrıntılar için etik beyanımıza bakın.
Teknoloji Haberleri