Google’ın kurumsal ana şirketinin yaz aylarındaki gelir artışı, reklamverenlerin harcamaları kısması ve potansiyel bir resesyona hazırlık yapmasıyla beraber, pandeminin ekonomiyi iki yıldan fazla bir süre ilkin sarsmasından bu yana en yavaş hızına geriledi.Alphabet, bir takım daha ufak teknoloji şirketinin sahibi Google Salı günü, Temmuz-Eylül çeyreği için geçen senenin aynı dönemine gore yüzde 6 artışla 69,1 milyar dolar (kabaca 5,6 lakh crore Rs.) gelir deklare etti.Alphabet’in yıldan yıla üç aylık geliri ilk kez arttı 2020’nin Nisan-Haziran döneminden bu yana yüzde 10’dan daha azca azaldı. O sırada, gelirinin çoğunu oluşturan reklamverenler, pandeminin ilk aylarındaki ekonomik belirsizlik sebebiyle dizginlerini çekti.Google’ın reklam satışları, Alphabet’in satışlarından bile daha çok zayıfladı. genel gelir. Reklam geliri, geçen senenin aynı dönemine gore yalnız yüzde 2,5 artarak 54,5 milyar dolara (kabaca 4,47 yüz bin rupi) ulaştı. Daha sıkıntılı zamanların bir başka işareti olarak, YouTube’un üç aylık reklam satışları, Google’ın 2019’da neticelerini açıklamaya başlamasından bu yana video sitesinin geliri ilk kez gerileyerek geçen yıla gore yüzde 2 azaldı. Gelirdeki yavaşlama, Alphabet’in kârında da bir düşüş yarattı. Mountain View, California, şirket, geçen senenin aynı dönemine gore yüzde 27’lik bir düşüş olan hisse başına 13.9 milyar dolar (kabaca 1.14 lakh crore), 1.06 dolar (kabaca 90 Rs) kazanmıştır. Hem gelir hem de hisse başına kazanç, FactSet.Alphabet’in anketine katılan analistlerin tahminlerinin altına düştü. Rakamların açıklanmasının peşinden uzun vadeli işlemlerde Alfabe’nin hisseleri ortalama yüzde 7 düştü. Hisse senedi fiyatı bu yıl yüzde 30’dan fazla düştü ve hissedarların servetindeki ortalama 600 milyar doları (kabaca 50 lakh crore) sildi. Edward Jones analisti David Heger, “Çevrimiçi reklam harcamaları açıkça düşündüğümüzden daha çok yavaşlıyor” dedi. Alfabe CEO’su Sundar Pichai, koşulları “belirsiz” olarak nitelendirdi ve bir konuşma görüşmesi esnasında analistlere şunları söylemiş oldu: “Bu, zamanı optimize etmek için vakit ayırdığınız bir an. Google’ın baskın arama motoru tarafınca tahrik edilen para kazanma makinesi, geçen yıl pandemi kısıtlamaları gevşetildiğinde ve hükümet teşvikleri ekonomiyi besleyerek Alphabet’in yüzde 41’e çıkmasına destek olurken kükredi. geçen yıl gelirinde artış hisse senedi fiyatını yeni zirvelere yükseltti.Sadece merkez bankacıları 40’tan fazla ülkedeki en yüksek enflasyon oranlarıyla savaşım etmek için faiz oranlarını istikrarlı bir halde yükselttiği için iktisat son aylarda sıçradı. ekonomiyi resesyona sokmakla tehdit eden bir strateji. Halihazırda, birçok hane bütçelerini aslına bakarsanız daralttı ve bazı isteğe bağlı kalemleri azalttı – bu, reklamverenleri ürünlerini ve hizmetlerini pazarlamak için daha azca harcamaya sevk eden bir eğilim. Insider Intelligence analisti, “Google için bu hayal kırıklığı yaratan çeyrek, ileride zor zamanlar anlamına geliyor” diye uyardı. Evelyn Mitchell.Alphabet, işe alımlarını azaltma sözü verdi, sadece yazları fazla engelleme göstermedi.Senenin ilk yarısında bordrosuna 17.500 çalışan ilave ettikten sonra, firmanın işgücü geçmişte 11.765 şahıs daha arttı. Alphabet, Eylül ayında ortalama 187.000 çalışanla sonlanmış oldu. Alphabet’in finans direktörü Ruth Porat, konuşma görüşmesi esnasında, firmanın bu senenin son üç ayında 6.380’den azca işçiyi işe alacağını tahmin etti, Pichai’nin söylediğine gore daha ölçülü bir yaklaşım Pichai, geçen ay Alphabet çalışanlarına “birazcık daha görevli olmalarını” söyledikten sonrasında davranışlarında ölçülü açıklamalar geldi. Son on senenin en sıkıntılı makroekonomik koşullarından biri” olarak nitelendirdi ve onları “eğlenceyi parayla eşit tutmamaya” çağırdı. Feysbuk, bu senenin başlarında gelirinde yıldan yıla ilk üç aylık düşüşü yaşadı. Başka bir toplumsal ağ şirketi Snap, o denli sert bir darbe aldı ki, hisse senedi fiyatı bu yıl şimdiye kadar yüzde 80’den fazla düştü.Feysbuk, Snap ve öteki çeşitli web hizmetleri, kullananların nerede olduklarını ve çevrimiçi olduklarını takip edebilmeye güveniyor. reklamları hedeflemek için faaliyetler. Apple, kullanıcılar gözetime izin vermedikçe, 18 ay ilkin iPhone’larda bu izlemeyi engellemeye başladı. Google’ın arama motoru, Apple’ın daha sıkı gizlilik denetimlerinin geliri üstündeki tesirini en aza indirerek, reklamverenler tarafınca ödüllendirilen kişisel detayları arama motoru vasıtasıyla hala toplayabilir.Feysbuk’un kurumsal ana şirketi Meta Platforms’un, Çarşamba öğleden sonrasında son çeyreğe ilişkin neticelerini bildirmesi planlanıyor. Ortaklık bağlantıları otomatikman oluşturulabilir – ayrıntılar için etik bildirimimize bakın.
Teknoloji Haberleri