ABD uzay ajansı, gelecekteki uzay görevleri için NASA tarafınca finanse edilen yeni bir hızla gelişen teknolojinin, elektrikli bir arabayı Dünya’da bir tek beş dakika içinde şarj edebileceğini ve bu tür araçların daha çok benimsenmesinin önünü açabileceğini söylemiş oldu. ABD’deki Purdue Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, Akış Kaynatma ve Yoğunlaştırmayı geliştirdiler. Internasyonal Uzay İstasyonu (ISS) üstündeki uzun soluklu mikro yerçekimi ortamında gerçekleştirilecek iki fazlı sıvı akışı ve ısı transferi deneylerini mümkün kılmak için gözlem (FBCE). öteki yaklaşımlara ve uzayda gelecekteki sistemlerin sıcaklıklarını denetlemek için kullanılabilir. Bu hızla gelişen teknolojinin Dünya’da da uygulamaları olabilir: Araştırmacılar, elektrikli bir otomobile haiz olmayı daha çekici hale getirebileceğini söylemiş oldu.Şu anda, şarj süreleri 20 dakikadan büyük seviyede değişmektedir. evimizdeki şarj istasyonunu kullanarak saatlerce yol kenarında bir istasyonda.Uzun şarj süreleri ve şarj aletinin konumu, insanların en büyük endişeleri olarak gösteriliyor. Elektrikli araçlar için şarj süresini beş dakikaya indirmek – bir sanayi hedefi – şarj sistemlerinin 1400A’de akım sağlamasını gerektirecektir.Şu anda, gelişmiş şarj cihazları yalnızca 520A’ya kadar akım sağlar ve bir çok şarj aleti mevcut tüketiciler 150A’dan daha düşük akımları desteklemektedir.Sadece, 1.400A elde eden şarj sistemleri, mevcut sistemlerden mühim seviyede daha çok ısı üretecek ve sıcaklığı denetlemek için geliştirilmiş yöntemler gerektirecektir. Ekip, kısa sürede NASA FBCE deneylerinden öğrenilen tekniği elektrikli araca uyguladı. şarj işlemi. Bu yeni teknolojiyi kullanarak, dielektrik – elektriksel olarak iletmeyen – sıvı soğutucu, akım taşıyan iletken tarafınca üretilen ısıyı yakaladığı şarj kablosu vesilesiyle pompalanır. Araştırma, 24.22kW’a kadar ısıyı kaldırarak bugün piyasadaki en süratli elektrikli vasıta şarj cihazlarını sunuyor. Şarj kablosu, elektrikli bir arabayı şarj etmek için ihtiyaç duyulan süreyi beş dakikaya indirmek için ihtiyaç duyulan 1400A’nın oldukca ötesinde 2,400A sağlayabilir.” bir aracı şarj edebilir ve elektrikli araçların dünya genelinde benimsenmesinin önündeki en mühim engellerden birini ortadan kaldırabilir.”
Teknoloji Haberleri