Avrupa Birliği, tüketicilere çamaşır makinesi ve tv benzer biçimde yıpranmış ürünleri, satış garantisi sona erdikten sonrasında bile üreticilere onarım ettirme, israfı azaltma ve malları daha uzun süre dayanma hakkı vermek istiyor.Avrupa Komisyonu Çarşamba günü mecburi kılacak kurallar önerdi üreticiler, yasal garantinin devam edip etmediğine bakılmaksızın, bir ürün için satış tarihinden itibaren beş ila on yıl içinde bir süre süresince onarım teklifinde bulunabilir. Kurallar, buzdolapları, elektrikli süpürgeler, televizyonlar, çamaşır makineleri ve öteki AB yasalarına gore “onarılabilir”. AB, gerekliliği akıllı telefonlara ve tabletlere genişletecek kuralları görüşme ediyor.Avrupalı tüketiciler ve işletmeler, onarım edilebilecek ürünleri rutin olarak çöpe atıyor, atıkları biriktiriyor ve geri kazanılıp tekrardan kullanılabilecek parçaları atıyor.Alman Çevre adına 2020 araştırması Ajans, televizyonlar ve büyük ev aletleri de dahil olmak suretiyle ürünlerin “ilk kullanım” ömürlerinin son yıllarda azaldığını tespit etti. Bazı ürünler kolayca onarılabilecek şekilde tasarlanırken, ötekiler için yeni bir ürün satın almak eski bir ürünü onarım etmekten daha ucuza geliyordu. , emek harcama bulunmuş oldu. Bir çok durumda tüketiciler, daha yeni bir sürüm istedikleri için, çalışmayan ürünleri basitçe değiştirirler. AB kurallarına gore, onarım maliyeti daha ucuzsa yada daha ucuzsa, firmalar iki senelik yasal güvence süresi içinde kusurlu bir ürünü ücretsiz bir şekilde onarmak zorunda kalacaklardır. ürünün değiştirilmesine eşdeğerdir. Bu tarihten sonrasında, firmalar gene de parasız yada ücret karşılığında onarım teklif etmelidir. AB ek olarak tüketicilerin mahalli tamircileri bulmasına destek olacak bir çevrimiçi hizmet başlatmak istiyor ve öteki tamircilerle rekabetin maliyetleri azaltacağını düşünüyor.Avrupa Tüketici Örgütü BEUC teklifi memnuniyetle karşıladı, sadece yasal güvence süresini uzatmanın daha mantıklı olacağını söylemiş oldu buzdolapları benzer biçimde uzun ömürlü ürünler için. AB, şirketleri daha sürdürülebilir ürünler halletmeye teşvik etmek ve tüketicilere tükettiklerinin çevresel tesirleri hakkında daha net data vermek için tasarlanmış bir avuç politikayı görüşme ediyor. Çarşamba günü Brüksel tarafınca tavsiye edilen ikinci bir yasa, şirketleri, ürünlerinin “yeşil” yada “çevre dostu” olduğu iddialarını doğrulamaya zorlar. AB ülkeleri ve Avrupa Parlamentosu, her iki yasayı da görüşme etmeli ve onaylamalıdır; bu, çoğu zaman bir yıldan uzun devam eden bir süreçtir.© Thomson Reuters 2023 Satış ortağı bağlantıları, otomatikman oluşturulur – ayrıntılar için etik beyanımıza bakın.
Teknoloji Haberleri